Raketou na Mars? Český časopis dětem ukáže nejeden nový svět. A bez reklam!
Šéfredaktorky Rakety v podtitulu slibují, že tvoří časopis pro děti chytrých rodičů. Kromě toho, že si budete připadat chytře, jakmile tento dětský časopis koupíte, uděláte jím svým potomkům i neskutečnou radost. Čím je bude bavit a čím potěší rodiče? Přečtěte si recenzi, ke které přispěli pánové Jonáš (5 let) a Lukáš (7 let). Raketa je totiž nejen srpnovou Srdcovkou Slevomatu, ale i srdcovkou těchto dvou kluků.
Časopis pro děti, který baví i rodičeRaketa vychází od roku 2014 v nakladatelství Labyrint ve spolupráci se spolkem Raketa dětem. Časopis je určen dětem mezi 6 a 12 lety. Šéfredaktorky Johana Švejdíková a Radana Litošová k jeho tvorbě zvou jak stálé, tak hostující české autory a výtvarníky. V každém čísle najdete kromě zábavného čtení také hry, úkoly, recepty, které zvládnou větší děti uvařit i samy, komiksy, vystřihovánky nebo třeba tipy na výlety a hezké knížky. Raketa vychází každého čtvrt roku a pro velký úspěch pravidelně dotiskuje všechna vydaná čísla. Jsou totiž nadčasová. |
Jak se časopis Raketa líbil mně?
Čtení časopisů moje děti propadly při cestách vlakem, které jsou pro tuto činnost jako stvořené. Kromě toho, že potomci působí na okolí mimořádně inteligentně, když listují nějakým periodikem, opravdu se tím na hezkou chvíli zabaví.
Za absenci reklamy by tvůrci časopisu měli dostat metál. Jakmile totiž naši prckové dostanou do ruky dětský časopis s reklamami na hračky, jsou schopni mi představit seznam dárků na desatery Vánoce dopředu.
Na Raketě se mně osobně líbí, že je výtvarně vkusně zpracovaná a přitom se nejedná o žádný nudný design v šedivých „skandinávských“ barvách. Velkou výhodou je, že si spoustu textu zvládnou přečíst i děti, které se čtení teprve učí. Komiksy a podstatná část úkolů jsou psány velkými písmenky a ta už díky bráchovi prvňáčkovi ovládá i náš pětiletý Jonáš.
Čím časopis nejvíc nadchnul děti
Sedmiletý Lukáš si libuje ve vystřihovánkách a přiložených hrách, do kterých následně zasvětí i mladšího bratra. Tady jen doporučím koupit kvalitní lepidlo na papír, klidně nějaké modelářské, aby vám poskládané modely a herní komponenty dobře držely.
Velký úspěch měl papírový model ponorky Nautilus (tam jsem teda musela přiložit ruku a trpělivost k dílu) a hra Mise na Mars. Hru kluci byli schopni hrát po pár kolech i sami, když se naučili, co které akční kartičky znamenají. Pravidla byla snadná a hra dostatečně zábavná, abychom se k ní s chutí přidali i my rodiče.
Pětiletý Jonáš, který oficiálně nesplňuje spodní věkovou hranici (a je mu to fuk jako kterékoli jiné hranice), si rád nechává číst příběhy a zvládne i některé z jednoduchých úkolů, jako je například bludiště nebo hledání rozdílů. Milou radostí pro nás všechny jsou recepty. Kromě toho, že je zvládnou děti do velké míry připravit samy nebo s malou asistencí rodičů (tady záleží na rozsahu vaší pořádkumilovnosti vs. touze po tom mít chvíli klid), jsou uzpůsobené dětským chutím a potomci pak jídlo většinou opravdu snědí. A to je velká pecka.
V letním čísle na téma sportování v plavkách mě bavily nápady na hry u vody, nechyběly ani zmíněné recepty na dobroty, které si k vodě můžete vzít s sebou. Skvělá byla dvojstránka s lekcí angličtiny. Číslo věnované zvířecím kamarádům (s recepty pro pejsky!) bylo zase krásně hravé, ale i poučné – například díky desateru dobrého chovatele, kde se děti dozvěděly, že pořízení mazlíka není legrace a vyžaduje pořádnou dávku zodpovědnosti.
Baví časopis Raketa víc holky, nebo kluky?
Raketa není nijak vyhraněná, obě zakladatelky testovaly obsah na svých dcerách, já zase na synech (každý holt máme, co jsme si udělali). A u obou skupin má časopis úspěch stejný. Témata jsou různá a velmi pestrá. Některá mohou oslovovat víc kluky, jiná holky, ale často budete překvapeni, co právě vaše potomky zaujme víc. Jestli to bude číslo o mláďatech, jídle, cestování, botanice, nebo detektivní číslo, témata rodiny, sportu, zdraví nebo třeba superhrdinů.
Snažíme se, aby si v každém čísle přišli na své všichni ve věku mezi 6 až 12 lety. Raketu si předplácejí i studenti středních a vysokých škol, prarodiče, rodiny žijící v zahraničí… Je určena všem, kdo u dětí podporují jejich zvídavost a potřebu se kultivovaně bavit.
Naše SrdcovkaČlánek vznikl v rámci projektu Srdcovka, v němž každý měsíc představujeme jednoho českého podnikatele, který do svého byznysu skutečně vkládá srdce. Vybírá je obchodní ředitelka Slevomatu Veronika Kotásková: „V Česku je spousta skvělých podnikatelů, kteří svou práci milují, a je to na jejím výsledku znát. A my ve Slevomatu jsme rádi, když vám tyhle srdcaře a jejich produkty můžeme představit. Stojí totiž za vyzkoušení!” |
Jak se vám článek líbil?